tisdag 31 december 2013

Jul med Ekdahlarna

Vi firade ju jul med familjen Ekdahl den 26:e. Mysigt och trevligt som alltid. Blev 70-tals tema på maten. God mat hela vägen genom och man borde ha såna teman oftare.
Ingela hade dukat så fint. I koppen ligger där en vit ros, lite svårt att se från denna vinkel.
Denna ljusstake väckte stort ha-begär. Den hade Jonas, Ingelas brorsdotters kille gjort. Så himla fin.
Så mysigt. Bordsplacering så att vi alla satt uppblandade och inte ungdomarna för sig. =P
Oliverna hamnade på samma hörna och snapsade vatten för att hänga med. Den äldre Oliven var nog lite bakis från juldagsfestandet.
Räkcocktail till förrätt. Sen flygande Jakob till huvudrätt. Så gott, men glömde ta en bild.
Innan efterrätten pausade vi och kollade bilder från Cypern. Niklas fotograferade ju mest, men har inte Facebook så att man får se bilderna där. Var roligt att få minnas och se alla bilderna. Man saknar ju värmen helt klart, även om vi har vårväder mitt i december.
Päron med after eight till efterrätt.
Glass, chokladsås och en bit saffranskaka oxå. Så himla gott allting.
Sen kom tomten! I röd ut-och-in vänd blus och fotbollsmössa.
Fina julklappar blev det till oss.
Ingela hade sett att jag ville ha nya sminkborstar så jag fick dessa sjukt fina från färg och sen ett presentkort på Emporia. Har testat dem större borstarna och dem är helt underbara.
Innan det var dags att gå hem blev det julklappsspel. Det där med "varsin present" funkar inte riktigt för våra familjer.
Detta lyckades jag knipa åt mig. Fullträff att jag fick cupcakeskitet ju. =P
Viggo kamouflerade sig fint på sin filt.

En fin kväll med Ekdahlarna då vi alla kunde träffas. Fint alltså. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar