tisdag 17 december 2013

This girl is on fire

Ibland, inte ofta, vaknar jag mitt i natten av att hela hårbotten kliar. Verkligen kliar, känns som hela hårbotten brinner. Det gör halvont och kliar något fantastiskt. Att klia hjälper inte. Att borsta håret hjälper inte.
Det enda som hjälper är att hoppa in i duschen och tvätta håret.
Varför det händer har jag ingen aning om. Jag har inte kunnat hitta en gemensam nämnare. Jag har haft nytvättat hår, 2-dagars hår och allt där emellan. Har haft nytvättade och inte nytvättade sängkläder. Jag fattar helt enkelt inte.
Men irriterande är det - att vakna mitt i natten och behöva duscha.
Jag tänkte att det kanske var den masserande rörelsen i duschen som hjälpte så försökte med bara det, funkade inte. En dusch och tvätta håret ordentligt så släpper det. Det är nästan som en allergisk reaktion mot något som inte släpper förrän jag tvättat bort det - men mot vad i så fall?
Så nu ligger jag i sängen, nyduschad och med håret i en handduk. Ska försöka somna om igen. Ska ju jobba vid 10 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar