söndag 1 december 2013

Söndagsmiddag

"Du kan väl åka hem och äta med oss?"
Man kan väl inte riktigt säga nej till det? 
Så efter Emporia åkte jag med hem till Tygelsjö. Kollade julkalendern med mamma och pappa - lillebror hade sett den redan imorse. 
Fixade edamames (sojabönor) med flingsalt, pepparkakor och glögg som plock innan dess. Edamames var det ungarna i USA som lärde mig äta. Så mumsigt.
En påse, räckte till oss fyra, kostar ca 20kr på Ica. Bara att koka upp några minuter i saltat vatten, vattnet ska inte helt täcka bönorna.
Gott plock.
Sen blev det pasta med räkor, olja, vitlök och chili. Mamma försökte härma ett recept från Vapiano där de använder scampi. Helt klart godkänt, gott!
Sen kanelstekta bananer med vaniljglass till efterrätt. Mumsigt.

Så nu rullar jag hemåt Malmö igen, med två matlådor i väskan. Känns konstigt att lämna Tygelsjö utan att berätta när jag jobbar nästa gång. Men imorgon ska jag jobba på mobilia i alla fall! Min chef och hans fru skulle sätta sig och göra ett schema för mig ikväll så vet att jag kommer få en del dagar på både Mobilia och Emporia. Så sjukt kul! =)

Hoppas att du oxå haft en riktigt fin advent, min vän. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar