söndag 8 december 2013

Söndagsmys

Mysig söndag med familjen och Ekdahlarna. Mamma och Oliver kom vid 15.30 och Ekdahlarna vid 16.00. Började med glögg och pepparkakor. Hade köpt tre olika glögg - en med hjortronsmak, en med päronsmak och en med delicatoboll. Den med päronsmak var riktigt god, även den med hjortron. Päronen smakade precis som päroncider - riktigt god.
Mös runt i min Odd Molly-tröja som jag fick i julklapp förra året av mamma och pappa.
Gjorde två stora tacogratänger med sallad och nachos. Så gott och enkelt. Blev hela fem matlådor över till mig även om alla utom jag och Olivia tog två gånger. Och vi fixade faktiskt så att alla, utom lillebror som ville sitta vid tv'n, fick plats i köket runt mitt nya köksbord. Väldigt trevligt med alla på plats.

Gjorde en mjuk pepparkaka med nutellafrosting och chokladdoppade marshmallows. Marshmallowsen är jätteenkla att göra så testa gärna när ni behöver något roligt för kalas. Köpte bara grillspett och en påse stora marshmallows. Satte en marshmallow på varje grillspett och doppade i smält mjölkchoklad och valfritt strössel. Jag satte ner alla i en burk med kokos, både för att torka och servering sen. Har kokosen i den burken oavsett så blev liksom inget projekt för mig. Men så fint eller hur? Nu blev inte marshmallowsen så fina som jag tänkte, men gjorde dem helt spontant imorse.
Fick tag i fina engångsartiklar och servetter på Lagerhaus. Så fina. Det mönstret finns även på kuddar så ska nog köpa dem till att ha som prydnadskuddar på sängen. Två grå och en turkos tänkte jag. Dem grå kuddarna är lite mörkare än mönstret på tallrikarna och dem turkosa lite ljusare. Tror det kan passa in jättebra här. =)
Fick lite fina grejer oxå. Dem får ni se imorgon och receptet på tårtan kommer oxå imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar