torsdag 12 december 2013

Mars Krispie Treats

En av mina favoriter när det kommer till julgodis. Riktigt goda - enligt mig och väldigt enkla att göra.
Receptet jag har från början är för 4 Marsbars, men jag köpte sånt 5-pack Mars-knock offs från Garant. Fudge vill jag minnas att dem hette. En knock off på Mars helt enkelt som smakar mer eller mindre likadant. Så jag ger er receptet på hur jag gjorde igår.

Mars Krispie Treats, jag fick ut 29 små muffinsformar
5 Marsbars, (eller liknande)
ca 110g smör/margarin
Rice Krispies

Smält ihop chokladen och smöret i en kastrull. Jag hade själv lite problem med att fudgen inte ville smälta helt - då körde jag bara ner en visp och vispade sönder klumparna så att dem smälte lättare. När chokladen och smöret smält ihop så vänd ner Rice Krispies. Jag har inget exakt mått till er på Rice Krispien, utan vänd ner så mycket som ni vill, men ta lite i taget. Jag vände först ner en vända och började klicka upp i små formar, men var så mycket choklad kvar i botten då att jag slängde i mer Rice Krispies. Gå lie på känn alltså.
Klicka ut antingen på bakplåtspapper eller som jag i minimuffinsformar. Låt stelna i rumstemp eller kylskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar