torsdag 5 december 2013

Svennis

Usch. Fy. Och blä!
Helt ok dag på jobb, väldigt öde på kunder på hela mobilia pga vädret. Inte utan att man förväntade sig det lite.
Fick möblera om lite i butiken idag, några grejer fick byta plats och så bara, men det blev bra.
När jag stängde vid 20 så hade jag planerat storhandling inför helgen på Willys, enda dagen jag visste att jag skulle ha ordentlig tid till det. Två fulla, tunga kassar. Deras såna stora tygkassar så ni kanske förstår hur tungt det blev.
Gick ut till busshållplatsen bara för att upptäcka att alla bussar är inställda! Men skoooj! Försökte få tag i taxi, men kom inte ens fram till någon av taxibolagen i Malmö. Så idag drar i alla fall taxibolagen in en del pengar på stormen. Så det blev bara att börja gå mot Nydala. Vanligtvis tar den promenaden ca 10-15 min. Idag tog den nästan 45! Var så tungt att jag fick stanna väldigt många gånger för att vila och byta grepp osv. Men kom hem till slut i alla fall.
Hem till ett nytt köksbord! Pappa byggde ihop det idag när han hämtade det andra! Så nöjd! Ska antingen köpa någon löpare eller kanske några fina tabletter så att det inte är helt tomt. Får se vad jag hittar på. =)
Nu är i alla fall påsarna uppackade och jag ska göra mig klar för sängen. Är helt slut så slänger mig i sängen för att sova direkt!
Imorgon leker jag runt på Strøget 13-21, men vi hörs nog innan dess. Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar