onsdag 4 december 2013

Sacomässan

Lekt runt på Sacomässan idag. Kom dit redan 08.30 imorse och var kvar till ca 16.00.
Stod i STS monter hela dagen tillsammans med lite annat folk från både Au Pair, Språkstudier och IBS Business School. Lång dag. Snackat mig halvt hes med massor av tjejer och killar idag. Fick faktiskt fast i ett gäng med fyra killar där bara en av de var intresserade från början, men när de gick ifrån mig var alla fyra väldigt intresserade. Så himla roligt. Det behövs fler manliga Au Pairer oxå så är roligt om det börjar sprida sig mer bland killar ju. Men det har varit roligt i dag i alla fall. Så himla mycket folk och snackade med väldigt många. Roligt att Jacob stod där för IBS oxå. Vi vann varsin biobiljett oxå, jag och Jacob. Skulle gått till någon av kidsen som var där, men de kom aldrig dit och hämtade dem så de lottades ut till oss som jobbat.
Glömde helt bort att ta några bilder under mässan idag
När vi var klara där så gick jag och Malin som oxå stod för Au Pair upp till Mobilia och vår butik där. Hon hade berättat att hon letat över hela stan efter pumpapuré och jag visst att vi sålde det i butiken på Mobilia så tog med henne dit. Hängde kvar och snackade med Tamara en liten stund innan jag rörde mig vidare.
Buss till Ikea och mötte upp farmor och farfar. Köpte min julklapp i förväg, ett nytt köksbord och några fler matlådor. Farfar bunkrade upp massor av värmeljus oxå.
Tänkte att jag skulle bygga ihop bordet när jag kom hem, men hade ingen skiftnyckel hemma. Så jag kunde inte ta av benen från min gamla och måste ju ta bort det först innan jag bygger ihop det nya. Men pappa ska titta förbi en stund imorgon och fixa lite så han skulle ta hem det gamla bordet till Tygelsjö då.
Hade planerat att laga mat så att jag hade lite i frysen, men var så slut i huvudet när jag kom hem så jag orkade helt enkelt inte. Så gjorde bara mac'n'cheese till middag och såg att Coop hade erbjudande på färdigrätter så slängde ner några i korgen så att jag vet att jag har om jag får såna latslag igen. Men nu har jag i alla fall mat till jobb imorgon och fredag. Nice. Lite frukt så jag har några bra mellanmål på jobb.

Bra dag helt enkelt. Ska snart slänga mig i sängen, är helt slut efter denna dagen. Jobb igen imorgon 10-20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar