onsdag 25 december 2013

Tittar in

Så här dukade mamma igår. Hon kan det där med dukning min mor.
Små Flintstoneschoklad hade packats in till varje plats. Något som guddottern uppskattade då hon höll sig till den viktigaste matgruppen igår - julgodiset.
Svea var fin i scarf. (Den sitter fortfarande på faktiskt)
Vi började med mycket mat. Sen åkte allt mitt julgodis fram tillsammans med gröten. Rester var liksom ett faktum. Man äter och äter, ändå är där massor över. 
Mamma hade även gjort julsnapsen hon alltid gör och gett sig på saffranssnaps oxå. Själv drack jag inte då jag agerade chaufför under kvällen.
Massa mys med guddottern i knät stor del av kvällen blev det så klart.
Tomten tittade oxå förbi, men hade visst glömt glasögonen hemma för inte såg han något. Solglasögonen hjälpte inte direkt heller. Gissar på att tomten hade på sig solbrillor i många hem igår kväll.
Många fina klappar och sen det traditionsenliga kortspelet - 31. I år vann jag. Men 30kr i enkronor känns nästan som ett straff när dem väger så mycket.
Körde farfar och farmor hem och sen delade jag säng med moster inatt.
En fin, mysig jul med familjen helt enkelt. Precis som det ska vara. Minus syrran då, men hon firar vi med ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar