måndag 31 mars 2014

Varför PT?

Jag var ju på en konsultation med PT-Lisa i fredags. Halv 8 var jag ombytt och klar för att snacka och kolla läget med henne. Jag har funderat lite fram och tillbaka på om jag vill och kan lägga pengar på det här med en Personlig Tränare. Klart jag vill ha den hjälpen. Men pengarna då? Jag har räknat på det, fram och tillbaka om och om igen och jo, pengarna var det inga problem med heller. Så jag valde ett paket med 26 stycken 45minuters pass.
Så varför vill jag träna med en PT?
Jag har tränat förr i mitt liv. Jag har kickboxats och jag har spelat innebandy. Men gym är en främmande värld för mig. Jag läser bloggar, hittar appar och läser mig till så mycket som jag kan. Men det känns ändå som att jag kan få ut ännu mer av en personlig tränare. Någon som har stenkoll på hur man tränar bäst utifrån sig själv. Så för mig är det mycket kunskapen jag är ute efter, tekniken i övningarna. Hur gör jag det bäst för mig? Det är något jag hoppas på att Lisa kan hjälpa mig med.
På konsultationen i fredags pratade vi om just detta och det kändes som att Lisa förstod vad det var jag var ute efter från henne och från träningen. Sedan gjorde vi några övningar så att hon kunde se var jag ligger. Och det känns ju alltid bra att höra att det syns att man tränat innan i hur man har lättare att hitta rätt och följa instruktioner då. Vill väl tro att lite kunskap ska sitta i från träningsåren och från idrotten med min fantastiska idrottslärare Susanne på gymnasiet.
På torsdag ska vi ses vid 8 för mitt första pass med henne. Då ska vi ta lite mått och sånt oxå. Mer nervös för det än för träningen. Men jag tror att detta kan bli hur bra som helst och jag ser verkligen fram emot att få komma igång med träningen på en ny nivå. Varje tisdag och torsdagmorgon 08.00 är bokade i april till träning med Lisa. Är verkligen pepp på detta nu! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar