tisdag 25 mars 2014

God morgon!

God morgon mina sköna!
Uppe tidigt som vanligt. Nere på gymmet vid 06.30. Börjar kännas som hemma när man ser samma ansikten där varje morgon. Som den lilla tanten i hijab och stickad väst som står på löpbandet i över en timme varje morgon i brutal lutning och sen direkt byter till stegmaskinen en halvtimme till. Blev i alla fall cirkelpasset för underkroppen som jag skrivit om innan idag. Samt 20 min intervaller på bandet först. Dem där 20 min på bandet har blivit mitt sätt att vakna på morgonen. ^^

Svårt att ta en selfie när man fortfarande är andfådd.


Cirkelpass för underkroppen
Dumbbell squat - 20 repetitioner
Dumbbell Romanian Deadlift - 20 repetitioner
Dumbbell Calf Raises - 30 repetitioner
Reverse Crunch - 30 repetitioner
Russian Twist - 30 repetitioner

7 kgs hantlar, 2kgs medicinboll och 3 set. Körde på med ytterliggare 2*20 squats med hantlar så är uppe i 200 squats nu i veckoutmaningen. Jag gjorde 4*25 efter jobbet igår oxå. Tänkte 100 om dagen nu i 5 dagar. Som 4*25 eller 5*20. Igår var det utan ytterliggare vikt, idag med hantlar. Man kan ju variera squats ganska mycket ändå.

Nej, dags att hoppa in i duschen och ta tag i resten av dagen. Idag blir det jobb 10-20 på Mobilia för min del!

2 kommentarer: