tisdag 18 mars 2014

Planering med Bod•ē

Har måltidsplanerat här hemma. För även om det är smidigt med måltidsförslag i Bod•ē Trainern så är det inte riktigt sånt jag tycker om alltid. Så satte mig med listan över hur måltiderna ska vara uppbyggda och vad för mat som ingår i dem olika grupperna.
I en 4 veckors period så har du först tre veckor som ser ut så här:
Lågkolhydratsdag
Lågkolhydratsdag
Högkoldydratsdag
Låg
Låg
Hög
Skuldkänslofridag

Sen har du fjärde veckan med 6 högkolhydratsdagar följt av en skuldkänslofridag.

Oavsett dag så ska man äta 5 mål om dagen med 3 timmar mellanrum för att maximera metabolismen. Frukost är alltid en Bod•ē Shake. Och på de höga dagarna så kan man ersätta ytterligare ett mål med en shake oxå, vilket är vad jag kommer göra idag för lunch. Eftermiddagsmellanmålet innehåller alltid en Bod•ē Burn, vilket motsvarar smarta proteiner till det målet.
Bod•ē Cleanse ska tas 7 dagar i rad minst en gång i månaden för att rensa kroppen. Jag är inne på tredje dagen nu och märker det mest på att jag springer och kissar minst 1ggr/timme.
Bod•ē Trainer är appen som man får med om man köper paketet. Där får man tips, daglig pepp och massa annat bra. =)


Låga dagar ska målen bestå av smarta proteiner, smarta fetter och smarta grönsaker, medan det under höga dagar ska vara smarta proteiner, smarta kolhydrater och smarta grönsaker. Vad som ingår i dem olika kategorierna är med i foldern man får med. Dem skuldkänslofriadagarna är cheat days då man får äta vad man vill. Jag har valt att lägga mina såna dagar på lördagar.

Så har suttit och kombinerat måltider jag vet att jag kommer gilla, utifrån dem riktlinjerna. Var mycket enklare att komma på måltider till högkolhydratsdagarna. Är ju den sortens kost jag ätit hela mitt liv. För kolhydrater är gott. Pasta liksom, behöver jag säga mer? 
Men nu har jag fått fram ett gäng rätter som jag vet att jag kommer gilla. Nu kör vi vidare på detta i alla fall dessa fyra veckorna ut! Pepp pepp!

Är du intresserad av Vemmas Bod•ē program så maila mig på s.j.adolfsson@gmail.com så fixar jag mer information till dig. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar