fredag 14 mars 2014

Ta dig tid

"Jag har inte tid."
Om ni visste hur länge jag gick med den ursäkten. Men tiden finns alltid, man måste bara prioritera in den. Se på mig som jobbar 5-6 dagar i veckan. De flesta av dem dagarna är 10-20 pass, ändå hittar jag tid. Man måste planera in tid för det. Så är det med alla drömmar, man måste vara beredd att jobba för dem. Ingenting kommer någonsin komma gratis. Tror du Donald Trump snubblade över sina miljoner? Tror du Arnold Schwarzenegger föddes med dem musklerna? Ni fattar poängen va?
Idag jobbar jag 10-20, efter det har jag ett gäng cupcakes att göra. Så idag prioriterade jag att träna en timme på morgonen istället för att sova den timmen extra.
Dagen du slutar komma med ursäkter är dagen du börjar jobba mot dina mål på riktigt.
Jag har börjat min resa, hänger du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar