måndag 10 mars 2014

Pepp!

Riktigt pepp på att träna idag! Sjukt kul!
Körde först 20 min på löpbandet. 3% lutning, började på 5,0km/h och ökade 0,1km/h varje 30 sekunder. Gick riktigt bra och knäna kände jag knappt av.
Var i alla svettig som en gris efter bandet.

Sedan körde jag cirkelpass för överkroppen, det jag skrev om förra veckan.
Dumbbell incline bench press
Dumbbell bent over lat row
Plate front raise
Dumbbell bent over kickback
Dumbbell hammer curls
20 repetitioner på varje och körde setet 4 gånger. Jag körde 5kgs hantlar och 5kg platta alla seten. Helt död i överkroppen nu! Sista setet klarade jag av på ren vilja.
Älskar plate front raise. Känner verkligen hur jag använder corestyrka för att hålla balansen samtidigt som jag gör övningen. Avskyr däremot hammer curls. Känner verkligen hur svag jag är i biceps när jag gör den, men svagheter är till för att tränas!
Var verkligen helt slut i överkroppen efter fyra set, men rent mentalt hade jag energi kvar, så hoppade upp på bandet igen och körde 10 min i 5% lutning i 7,5km/h, bara för att få ut den sista energin. Och nu är jag helt slut i hela kroppen!
En snabb vända i duschen och sen bums i säng! Imorgon blir det jobb 10-20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar