måndag 24 mars 2014

Matlådor

Har fixat veckans mat nu ikväll. 8 matlådor. Inget spännande så absolut inget värde i att jag skriver ut vad dem innehåller. Väldigt enkel, lat mat som följer riktlinjerna och får mig mätt. Lördag är fuskdag då jag ska gäster och söndags mat går inte att förberedda så här långt i förväg så den maten är ju inte klar. Men tis-fredag är jag klar med.
Ett helt torn med mat. Märkta med vilken dag dem ska ätas, för annars glömmer jag helt bort det.  
Mellanmålen är enklare att förbereda på morgonen så dem är inte gjorda än.

Lördag, min fuskdag, blir det Au Pairmöte vid 12. Sen ringde Stefan och undrade om jag kunde tänka mig att hoppa in några timmar efter det. Är modevisning och lönehelg så förväntas en hel del folk på Emporia. Några timmar blir det i alla fall för mig. Så får bli något enkelt för tjejmiddagen som går att förberedda så mycket som möjligt. Tror jag bestämt mig nu i alla fall. ;)
Söndag blir det Emporia igen hela dagen men då vet jag redan vad jag ska ha för matlådor så dem går snabbt att förbereda på söndagmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar