onsdag 5 mars 2014

Nyttiga matlådor

Har jag som jobbar 5-6 dagar i veckan, 10-20 majoriteten av dagarna, tid att fixa matlådor så har faktiskt vem som helst tid. 
Tänkte jag skulle prova på det där med nyttig mat istället för mina matlådor som alltid annars varit pasta. Haha. 
Denna gången blev det kycklingfilé, kokt broccoli och råris. Åt en portion nu till lunch och Gud vad jag blev mätt. Gott var det oxå. ;)
Slängde ner 1kg kyckling i en form med lite olivolja och allkrydda. Ugnen på 200grader i 35min. Kokade 3dl råris i 5dl saltat vatten. Ca 8-10 min. Slängde även ner 500g broccoli i saltat vatten och lät koka i 8 min.
Det blev 7 matlådor + en portion jag åt direkt. Så för mig blev det 8 portioner, men det beror ju helt på hur mycket man orkar. Jag blev riktigt mätt på en sån här portion, orkade faktiskt inte ens allt.

(Räknar du kalorier så 224 kalorier/portion)

Så nu satsar vi lite extra på maten oxå och kör på med träningen. Beach 2014 here I come. Hahahaha. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar