söndag 9 mars 2014

Avokadopudding med vanilj och honung.

Är totalt fast i bloggträsket och älskar att läsa bloggar. Just nu är det mycket träningsbloggar och speciellt sådana som lägger upp recept. Kanske inte så konstigt att jag föll för The Iron You då. Ville testa två olika recept därifrån, vilka jag båda gjorde igår. Tänkte ge er det första receptet nu. Till igår dubblade jag receptet och gjorde miniportioner i snapsglas istället, blev då 12 småportioner. men som vanligt får ni original receptet.
Avokadopudding med vanilj och honung, 2 portioner
Recept lånat av The Iron You
1 mogen avokado
2-3 msk honung (helst raw, ekologisk)
2tsk vaniljextrakt
1 tsk chiafrön
2,5 dl mandelmjölk (kan funka med sojamjölk oxå)

Släng ner allt förutom mjölken i en blender och mixa. Häll försiktigt i mandelmjölken tills det är riktigt krämigt, jag använde strax under 2,5 dl. Häll upp i portionsformar och ställ i kylen minst 30min in servering. 

Den gröna färgen gör det lite läskigt, men det var faktiskt gott. Jag tyckte inte avokadosmaken var så framträdande som jag trodde det skulle bli, utan len och fin - riktigt god. Och alla utom kusin Rasmus tyckte den var god, så tar det som ett bra betyg. Min favorit, chokladmoussen, får ni recept på imorgon. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar