torsdag 20 mars 2014

Torsdagsträning

Tränade ju imorse. Nytt program från Ultra Fitness. Känner inte riktigt att jag har den fulla kunskapen att sätta ihop egna program/pass så gillar när man kan hitta färdiga program. Värmde upp på cykel idag. Var fullt på alla löpband och crosstrainers och jag pallade inte stå och vänta. Så blev 10 min på cykel trots att jag avskyr det egentligen, men uppvärmning är viktigt...

Rygg & axlar
Dumbbell Seated Press, 4 set, 15-20 rep
Cable Lateral Raise, 3 set, 15-20 rep
Plate Front Raise, 3 set, 15-20 rep
Dumbbell Single Arm Row, 3 set, 15-20 rep
Dumbbell Romanian Deadlift, 3 set, 15-20 rep
Machine Lat Pull-Down, 3 set, 15-20 rep

Idag körde jag med 5&6kg hantlar, 5kg platta, 2,5kg i cablen (sjuuuuukt jobbig) och sen 20kg på pull-down. Kommer definitivt känna av detta imorgon.

Har som innan länkat till videoklipp med övningarna. Tycker det är mycket enklare att förstå från videoklipp än bara bilder eller text. Och försöker alltid hitta videos där de förklarar hur övningen ska utföras. Jag kollar liksom själv dessa klippen innan jag gör en övning jag aldrig gjort innan.

Bjuder på en bild på sötaste guddottern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar