torsdag 3 oktober 2013

Soligt

Är jag jättehemsk om jag erkänner att jag hoppades på en dag med riktigt dåligt väder?
Varför? Jo, det känns alltid som att man borde ta tillvara på solen nu på hösten, men samtidigt är det kallt ute så man kan inte njuta av den på det sätt jag vill (sola alltså). I min lägenhet blir det typ 100 grader så fort solen är framme, nästan i alla fall. Så man luras att tro på värsta sommaren ute.
Så en dag med riktigt dåligt väder så att temperaturen i lägenheten är sval. Och jag vill bara sitta hemma, på soffan och läsa hela dagen med lite te och tända ljus utan att solen skiner rakt i ansiktet på mig. =P
Solen förväntas gå ner 18.40 idag så får köra tända ljus och mys då. Fram tills dess får jag ligga i soffan och läsa med solen rakt i ansiktet och fönstret öppet så att det i alla fall svalkar lite.
Kanske, kanske får jag för mig att baka något. Ser verkligen fram till julen och allt julgodis i alla fall.
Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar