söndag 6 oktober 2013

Gratis är gott

Jag jobbar ju nära mina föräldrars hem. Hela 10-15s tar det nog att gå. Haha. Jag erbjöds faktiskt jobbet för att jag bor så nära. Yepp, jag sökte inte det. Jag blev erbjuden det och har sen stannat här i sex år. Galet när man tänker på det. Men samtidigt var jag ju i USA ett av de åren.
I alla fall. Vi har två grannar till här, ett kondis och en pizzeria. Kondiset har skiftat ägare lite, men pizzerian har alltid varit samma familj. Och man lär ju känna varandra lite när man är så nära varandra. Så egentligen var chocken inte så stor över gratispizzan idag. Ramona hade råkat slå på curry på en pizza och de hade redan ätit, så hon ringde in till mig på jobb och frågade om jag var hungrig. Någon minut senare hade jag en Hawaii+banan och curry direkt från ugnen. Plus Ramonas grymt goda pizzasallad. Tog mig bara en slice, är inget fan av pizza men var ju tvungen att testa när jag fick den gratis. Smsade lillebror som jag inte ens tror hann läsa smset innan han var här inne för att hämta pizzan. Haha. Salladen behöll jag själv. =P
Grannar är bra att ha. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar