lördag 19 oktober 2013

Lördagsmorgon och julklappar

Helt tyst, bara pappa och jag uppe än. Idag ska jag och mamma iväg lite innan jag ska jobba. Någon jul/höstmässa. Aldrig för tidigt för lite julmys väl? Julmusiken kan gärna vänta till december, men köpa julklappar, tända ljus och allt det där mysiga får man gärna tjuvstarta med. På tal om julklappar, visst är det mycket roligare att ge? Få se vad folk tycker om det man köpt. Helst ett leende och att de verkligen gillar det. Då blir i alla fall jag riktigt glad. Roligast tycker jag det är att köpa något till lillebror, 13bast. Ifjol fick han hockeybiljetter, i år vet jag inte än. Oftast får han upplevelser av mig, något vi kan göra tillsammans, så som biobiljetter tex. Han fick biljetter till nästan varje Harry Potter film i födelsedagspresent av mig eftersom premiärerna nästan alltid låg strax efter våra födelsedagar.
Förra året gjorde jag pannacotta med kolasås och flingsalt när vi firade med Ekdahlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar