söndag 20 oktober 2013

Det där med smink

Sminka mig är inget jag gör dagligen. Nästan aldrig faktiskt. Inte för att jag inte tycker om smink, jag älskar smink! Tycker det är väldigt roligt att sitta och kolla olika tutorials med mera. Men sminkar mig nästan aldrig. Inte för att min hy är perfekt och mina ögonfransar redan långa och fina - inte alls. Jag ser bara inte behovet.
Jag står här på mitt jobb, där jag jobbat sedan 2007, med håret i en knut och utan smink. Jag trivs helt enkelt med att vara osminkad. Att Linda färgade bryn och fransar på mig gör att det ändå ser lite mer ut än bara osminkat, men även utan det färgat kör jag utan smink.
Igår sminkade jag mig lite lätt, så som jag kan göra om jag står där med extra tid på morgonen eller ska något där det känns som jag borde anstränga mig lite mer. Bara lite bronzer, rouge och mascara. Något ofärgat cerat på läpparna.
Men vaknas det fest tycker jag om att styla till det ganska ordentligt. Lägger mer tid på håret oxå. Gärna röda läppar eller mycket ögonsmink. Foundation försöker jag alltid klara mig utan om jag kan. Kör hellre bara bronzer som bas, för att vara blek är det värsta jag vet.
Blir nästan ner effektfullt när jag sminkar mig eftersom jag gör det så sällan.

Lägger du mycket tid på din sminkning? Dagligen eller bara då och då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar