lördag 16 november 2013

Morgonrunda

Imorse vaknade jag med ett ryck och ville ut och springa en runda. Har inte varit ute och sprungit sedan 15 augusti, men var inte så tungt som jag trodde. Behagligt väder ute, inte så att jag frös eller svettades och inget regn. Perfekt för att springa i denna morgon faktiskt.
3,57 km på 29:42. Så inte överdrivet snabbt, men jag är nöjd. Jag kör intervaller, börjar och avslutar med 5 min promenad, sen intervall med att springa i 60s och gå/pw i 90s i 20 min. Använder mig av C25K som säger åt en när man ska göra det ena eller andra. Sen bygger man på så att intervallerna blir längre, springdelen längre än gådelen osv. Målet är att kunna springa 5km alltså. Jag har dock även C210K, där de efter man nått 5km kör på så att man ska klara 1 mil. Så mitt mål är en mil. Vi får se hur det går, jag har startat om programmet flera gånger.
'
Dog lite på golvet när jag kom hem. Även om det inte var så tungt som jag förväntade mig så känns det ju i benen. Jag springer förresten med denna listan i öronen. Låtar som får mig peppad och gör det lättare att springa. Märker att i de snabba låtarna så springer jag fortare, men följer liksom beatet. 
Kom ihåg att tejpa fötterna idag oxå, så inga skoskav! Annars får jag skoskav direkt. Denna tejpen är från apoteket och guds gåva till de som får skoskav lätt annars. Tejpar jag med denna så slipper jag skoskaven!

Nu ska jag fixa frukost. Idag blir det jobb 14-22.
Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar