måndag 11 november 2013

Hallon Cream Cheese Frukostmuffins

Igår för fars dag satte jag alltså klockan och tog mig upp och bakade dessa frukostmuffins. Jag tycker de är grymt goda! Receptet har jag hittat i "Det bästa från Magnolia Bakery".

Hallon/Cream Cheese muffins, 12st
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk bikarbonat
0,5 tsk vaniljsocker
225g cream cheese
110g rumstempererat smör
2,5 dl socker
2 rumstempererade ägg
4 msk mjölk
Hallonsylt

Sätt ugnen på 180 grader och förbered en muffinsplåt med formar.
Vispa ihop cream cheese, smör och socker tills det är mjukt och smidigt, ca 3 min med elcisp. Tillsätt äggen och vispa ordentligt. Blanda i mjöl, bakpulver, bikarbonat, vaniljsocker och mjölk. Blanda försiktigt, smeten får inte vispas för länge.
Fyll formarna till 2/3. Droppa ner ungefär en tesked sylt i varje muffins och dra runt med en kniv för att få ett fint mönster.
Grädda i ugnen 15-20 min. (25-30 min om du gör stora muffins) Låt svalna, strö eventuellt över lite florsocker när de svalnat. Jag skippade florsockret eftersom jag skulle ha med dem ut till Tygelsjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar