tisdag 19 november 2013

Ändrad åsikt

I mitt hus har vi ett litet speciellt system för att komma upp på vinden. Man måste boka tid hos vår vindsvärd, som endast öppnas 18-19, tisdagar och torsdagar. Perfekta tider för mig som jobbar kvällar. Endast varit i kontakt med kvinnan i familjen som inte var särskilt trevlig när jag förklarade att jag var nyinflyttad och ville ställa upp lite grejer. Öppnade högst ovilligt åt mig, detta var ändå en torsdag vid 18.30.
Sen har jag behövt ta upp mina dörrar. Har två dörrar i min lägenhet, båda från hallen in till vardagsrum resp kök. Lägenheten är bara på 39kvm så förstår inte varför man vill att den ska verka ännu mindre med stora dörrar. Så de tog vi av nästan omedelbart. Sen har jag försökt få vindsvärdarna att öppna någon förmiddag eller helg då min pappa kunnat hjälpa mig bära upp dörrarna. Utan framgång, pratat med frun de gånger jag ringt.
Men igår skickade jag ett sms och förklarade att jag jobbar kvällar och verkligen hade velat upp i mitt förråd. Och idag vid 12 ringde mannen i paret på min dörr. Då var han hemma och kunde tänka sig att öppna till vinden. Men, jag har ju två tunga dörrar som jag inte kan bära själv och kan ju inte få dit pappa så där fort. Här chockerade min vindsvärd mig med att erbjuda sig att hjälpa mig upp med dörrarna. Så vi kinkade in dem från balkongen, in i hissen, hiss till 8:e våningen och sen bar vi dem upp för sista trappan till vinden och in i mitt förråd. Och eftersom vi ändå var där så tog jag snabbt med mina julgrejerna ner. Vet inte om allt lyckades komma med, men han stod ju och väntade så ville inte ta för lång tid på mig.
Ibland krävs det inte så mycket för att ändra uppfattning om någon alltså. Så tackar för hjälpen, men han var tydlig med att han inte alls tycker om att öppna andra tider än tis & tors 18-19 så jag tycker nog mkb kunde försökt hitta någon mer flexibel. Men tacksam för hjälpen jag fick idag i alla fall.
Sportar en för stor flanellskjorta idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar