tisdag 5 november 2013

Hjälpa till

Blev utringd till Tygelsjö tidigare. Pappa behövde hjälp med datorn. Så på mindre än 5 min gick jag från att ligga på soffan i pyjamas till att sitta fullt påklädd på cykeln mot bussen.
Visade sig vara en enkel grej med datorn så har lite tid att slå ihjäl till 14. Städade undan efter min sminksession i lördags. Många av borstarna var halvt förstörda så ställde mig direkt och rengjorde alla. Vatten, en klick diskmedel och sen var de alla rena. Rengör mina sminkborstar liknande hur jag fick lära mig i bild i gymnasiet. Fast där använde vi tvål. Jag använder diskmedel för det är fettlösande så att borstarna blir rena.
Nu ligger de fint uppradade på en bit papper och får torka tills ikväll. Dessa borstar är alla bra, men någon gång vill jag köpa ett sånt fint set där alla är i riktigt hår, istället för plast. Foundationborsten är sån och den är helt annorlunda mot de andra. Rougeborsten och den borsten utan skaft är det Svea som tuggat på.

Dammsugade för övrigt hela huset oxå när jag ändå ville dammsuga "mitt" sovrum här. Svart hund + vita golv har sina konsekvenser. Så med allt dammsugat så har jag lagt mig på soffan. Ska nog ta något litet att fika innan jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar