lördag 9 november 2013

Fredag

Blev några timmars jobb i Köpenhamn igår, både på Strøget och Kultorvet.
På Kultorvet plockade André fram julpynt och körde julmusik.
Lite tidigt kanske...
Tåget hem med Nicole efter att vi slutade vid 17. Chefen hämtade oss och körde mig till min farbror. Blev middag och Beckismys innan jag rörde mig hemåt.
När jag stod och väntade på bussen på centralen smsade Alex att han och CK satt på Mello Yello. Så osminkad och med ofixat hår (det var i alla fall nytvättat) så gick jag dit. Lite häng där sen gick vi vidare till Myteri och testade deras drinkar. Riktigt nice lokal.
Alla drinkar kostade 122kr och drinkmenyn var fasttejpad på en träskiva. Jag gillade det. =P
Alla beställde olika drinkar. Från översta och clock-wise följande:
Pomegranate Fizz - gin, grenadine, limejuice, sockerlag & äggvita

Apple Mutiny - Rye whiskey, äpplepuré, citronjuice, sockerlag och ginger beer

Old Buck - Old Tom gin, havtornspuré, limejuice, honungslag & svartpeppar

Bison Sour - Bison Vodka, citronjuice, kanelsockerlag, sockerlag & äggvita

Black Daquiri - mörk rom, svartvinbärspuré, limejuice & sockerlag

Alla var goda, själv valde jag alltså Bison Sour. Apple Mutiny smakade väldigt mycket jul.

Dags att lämna sängen och göra sig klar för dagen. Infomöte och PR-info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar