torsdag 13 februari 2014

PT-pass

Fick ju träffa en PT och köra ett pass. Valet föll till slut på PT Styrka. Så här står det om PT Styrka på 24Sevens hemsida: "för dig som vill ha ett grundläggande styrketräningsprogram inriktat på kroppens större muskelgrupper." Så det fick det bli alltså. Fick göra ett gäng övningar och tror jag behärskade dem flesta ganska bra faktiskt. Men är heeeeeelt död i benen nu. Haha. Men det är bara roligt, betyder ju att övningarna tog. Så nu vill jag verkligen komma igång. Vi pratade en del om mina mål var. Största målet är egentligen bara att komma igång med träningen igen.
Jag tränade kickboxning när jag var yngre, men gick sedan över till innebandy som jag slutade med när jag var ca 16. Innebandyn slet dock otroligt mycket på mina knän. Sommaren 2010 tränade jag faktiskt en hel del på gym, både själv men mest med min kompis Mattias. Sen dess har det inte blivit så mycket. Några sporadiska perioder av löpning. Kändes alltid skönt när jag hade sprungit, men i övrigt mest tungt och tråkigt. Springa runt helt själv är inte riktigt min typ av träning helt enkelt. Så ska bli roligt att försöka komma igång igen, denna gången med gym.
Mina mål var bland annat att få in 3 dagar i veckan med träning. Vilket känns som att det borde gå utan problem, får planera lite bara. Slutar ju jobba senast 20.00 om kvällarna så kan alltid träna efter det och även innan om jag skulle få för mig det. Sen är det mest att bygga styrka. Göra övningarna jag fick och utöka och hitta nya övningar som jag gillar. Så nu är det bara att köra. Har Anna som oxå precis börjat så vi ska peppa på varandra som bara den.


Men fatta vad coolt om jag kan göra såna här då? Då hade jag känt mig asgrym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar