torsdag 30 januari 2014

Sämre

Var ju hos optikern igår. Trodde inte direkt min syn hade försämrats, trots att det var nästan 3 år sedan jag senaste kollade synen. Men hade ganska fel där. Tidigare hade jag -3,75 och litet brytningsfel på vänster öga, nu har jag -4,25 och lite större brytningsfel. Höger öga har gått från -3,25 till -4,00. 
Har du inte glasögon själv så säger ju detta dig ingenting, men jag ser alltså dåligt. "Pappret 5 cm från näsan för att kunna läsa"-dåligt. 
Hade i alla fall en grymt trevlig optiker! Rekommenderar verkligen Specsavers på Emporia.
Blev ett par snygga Tiger-bågar. Ni får självklart se när jag får dem. Synundersökningen ingick i priset av glasögonen, sen hade jag ju presentkort så betalade i slutändan bara 149kr! Sjukt nöjd!
De gamla får hänga med i ungefär en vecka till.

Sen blev det Plantagen för lite nya blommor. Precis på väg ut möter jag mamma som är på väg in. Haha. Blev lite nytt iaf. Ni kan få se senare.
Mest nöjd är jag nog med mina tulpaner! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar