måndag 6 januari 2014

Guldbröllop

Den där söndagen då farmor pch farfar skulle komma på middag så hade vi faktiskt planerat mer. De firade guldbröllop på nyår, alltså 50 år som gifta. Något som ska firas! Så den 29:e hade vi bjudit hem folk till oss, utan att farmor och farfar visste. Jag bakade en tårta. Första gången jag täckte en tårta med marsipan , även första våningstårtan och gjorde även lite dekoration i sockerpasta och guldpulver för första gången.
Det är alltså svart sockerpasta som jag penslat med guldpulver. Får nog säga att tårtan blev väldigt snygg för att vara första gången.
Gjorde även cupcakes. Både tårta och cupcakes var Red Velvet. Alltså en röd chokladkaka. Med cream cheese frosting. Mumsigt.
Mamma hade dukat i svart och guld. Snyggt, som vanligt!
Farbror och fru kom och gjorde italiensk buffé till oss. Mums! Hur många brie+salamirullar jag åt behöver vi inte spekulera i.
När gästerna började komma åkte jag och hämtade farmor och farfar, som inte hade en aning. Kan tro att de blev överraskade när de såg allt folk som kommit bara för att fira de! Blev en trevlig kväll och de verkade uppskatta det. =)
Farbror och guddotter Beckis.

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att de blev glada över att ni fixat allt detta för dem. Och klart att det ska firas att de "klarat av" 50 år tillsammans, inte illa alls!

    Kram Malin

    SvaraRadera