söndag 5 januari 2014

Röda linser

Häromkvällen när jag gjorde köttfärssås slängde jag ner lite röda linser oxå. Ca 1,5dl linser på 500g köttfärs och två burkar krossade tomater. Sen chilisås och diverse kryddor på det. Mycket chili för jag gillar det starkt. Till det kokar jag ett helt paket av valfri pasta, denna gången penne. Så blir det 6 matlådor till mig + en portion som jag äter direkt. Hittat perfekt 0,5l lådor på ikea som jag köpt på mig. Annars tycker jag att dem flesta lådor är alldeles för stora.
Nyss tömd här, men perfekt storlek för mig.

Det jag skulle komma fram till var det där med röda linser i köttfärssåsen. Det gör ingen direkt smakskillnad, lite texturskillnad bara. Men det blir mäktigare. Väldigt mycket mäktigare. (Och mättar mycket längre). Jag orkade alltså bara halva matlådan idag! Trots att jag var vrålhungrig när jag började äta. Kunde alltså blivit mer än 6 matlådor. Haha. Ska tänka på det till nästa gång. =P
Så dagens tips, röda linser i köttfärssåsen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar