måndag 20 januari 2014

Lockar

Jag har sedan snart två månader tillbaka försöka att begränsa hur ofta jag tvättar håret. Försöker få ner det till max 2 gånger per vecka. Har faktiskt hållit mig väldigt bra till det. Tro nu inte jag är äcklig, jag duschar varje dag. Jag låter bara inte håret bli blött. 
Och jag märker sån skillnad på mitt hår. Det känns mindre slitet och mycket tjockare! Så ska definitivt försöka hålla mig till det. Kan ha det nersläppt 1-2 dagar utan att det ser skitigt ut, sen uppsatt ca 2 dagar till innan jag behöver tvätta det. Torrschampo är en stor del i det.
I lördagsmorse lockade jag håret. Hade i värmeskydd innan och lite hårspray efter. Nu är det måndag och lockarna är fortfarande kvar till viss del. Förr brukade mitt hår vara spikrakt redan samma kväll om jag lockade håret trots att jag hade hårspray i.
Lockar dag 1.
Dag 2, fick dåligt ljus på bilden, men lite beachwaves så där.
Idag, dag 3, med håret uppsatt. Fortfarande lite vågor i håret och då borstade jag ändå håret ordentligt imorse.
Så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar