fredag 7 december 2012

Mina favoriter

Vad roligt det är när ni lämnar en liten kommentar. Blir så mycket roligare att skriva när man får lite feed back. =D
Sanna bad mig om en liten lista på mina favoritbloggar, så det kan jag väl dela med mig av. Jag hittar inte alltid recept att baka eller laga från alla bloggarna, vissa är bara så himla fina att titta på. Haha. Men här har ni mina favoriter.

Bakverk och Fikastunder
Denna blogg hittade jag på bloggfamiljen ganska nyligen och följer även på instagram. Mysig blogg.

Bara en kaka till
Ytterligare en blogg jag hittade ganska nyligen när jag sökte runt på bloglovin'. Fina bilder man blir glad av.

Bengtssons Baksida
Uppdaterar inte jätteofta, men när det väl kommer ett nytt inlägg så brukar det vara något man vill testa. Pepparkakskladdkakan ligger till exempel i listan och väntar på att bakas.

Bli min jäst
Fin blogg med många bilder som tydlige visar hur bakprocessen går till.

Call me cupcake
Snubblade över denna när jag googlade efter cupcakesinspiration. Få uppdateringar, men alltid så himla fina bilder i varje uppdatering.

Cookies N Dreams
Fina bilder, goda recept och en väldigt mysig blogg.

Heavenly Cupcake
Kanske inte den flitigaste uppdateraren, men recept man vill testa. Saffranscheesecaken ska testas snart!

Jennys Matblogg
En lite mer blandad blogg. Men har hittat både ett och två recept hos henne som jag gillar.

Joy the Baker
En av mina absoluta favoriter och största anledningen är nog egentligen pga hur hon skriver. Hon har ett speciellt sätt att skriva som för det mesta är väldigt roligt. Hade jag fått träffa en av dessa bloggarna så hade jag definitivt valt henne.

Kryddburken
En blogg med mycket mat och en del bakat. Trillade över bloggen när jag googlade efter recept på chili cheese.

m.ade b.y m.ary
Vackra bilder och recept som väcker ha-begär. Älskar dock mest av allt att hon tar sig tid att svara på kommentarer och kommenterat tillbaka.

Smitten kitchen
En till amerikansk blogg. Hon skriver oxå på ett helt underbart sätt och blandar detta med många vackra bilder.

Leila Lindholm
Och naturligtvis följer jag Leila. Älskar ju hennes kokböcker och ska nog ge mig på "julgranen" till lördagens julbord med vännerna hemma på Rönnen.

Hoppas ni hittar någon ni gillar. Har ni tips på någon annan blogg så dela gärna med er i kommentarerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar