fredag 14 december 2012

Margrethe


Är det något jag fastnat för så är det Rosti Mepals Margretheserie. Jag har lyckats samla på mig några delar i serien nu, men man kan ju aldrig få för mycket. Jag började samla i rosa och svart, men just den rosa jag har verkar det som att de slutat göra. =(
Kannan hade jag först i vitt, men den föll ner från hyllan i köket när jag bodde på Triangeln och gick sönder. Annars tycker jag att hela serien är väldigt stryktålig.
Jag tror nästan jag har alla delar nu faktiskt. Har samlat på mig 150ml, 350ml, 500ml, 1liters kannan, 1,5 litern, 2 stycken 2liters, 3 liters och den största är 4liter. Sen har jag även durkslaget. =)
Så egentligen är det bara 750 ml, 5 liters och superbowl jag inte har när det kommer till skålarna. =P
Gällande verktygen har jag nog snart alla också. Varenda verktyg fick användas under julbordet faktiskt.
Har ni några favoriter som ni samlar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar