måndag 10 december 2012

Julbord

Igår hade vi julbord med massa fint folk här på Rönnen. Knytkalas-style. Jag tog mig an dessertbordet, naturligtvis. Det blev väldigt mycket mat och jag ångrar starkt att jag aldrig tog en bild på vare sig julbordet eller dessertbordet när allt kommit fram.Men en liten bild på mitt bidrag blev det i alla fall. Jag bakade lussekatter och en saffrans/äpplekaka som fick sällskap av lussebullarna med mandelmassa som jag tog ur frysen, även allt julgodis som jag gjort so far fick åka fram. De  fick sedan sällskap av risgrynsgröt, hemmalagad av Mia, Aladdinasken, ostkaka som Fredrik & Marie hade gjort, clementiner, pepparkakor och massa glögg. Vi rullade alla hem och jag hamnade på soffan med grym matkoma efter att ha diskat tills fingrarna var som russin.

Mina bidrag till julbordet

Blev en hel del kvar av kakan, folk var alldeles för mätta
Receptet på kakan hittade jag hos m.ade b.y m.ary och ni hittar det här. Det är alltså en kaka med saffran, äpplen, kanel och mandelmassa. =)

Lussebullar och katter som blev över.

Tog bussen bit av kakan, innan jag skickade hem resten med pappa. Den är grymt mycket godare dagen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar