fredag 4 januari 2013

Nyårsdukning

Jag tycker att en fin dukning kan vara halva halva upplevelsen när man går bort eller har gäster. Det förhöjer helt klart stämningen, i alla fall tycker jag det.
Eftersom mina Matteus-tallrikar och Iitala-glas bor hos mina föräldrar tills jag flyttar härifrån så blev det att jag körde på mina IKEA saker, men det är ju inget fel på det heller. Eftersom både mina tallrikar och glas är svarta så var ju den färgen självklar, den valde jag lila som andra färg. Mitt lilla bord var för litet för sex personer, så bar in det i grannens lägenhet och drog in ett bord från sällskapsrummet in hit. Fortfarande lite litet, men får inte riktigt plats med större bord här inne ändå. Lånade en svart duk av mor. Köpte lila servetter, blommor och lite lila konfetti.


Under jul så har mamma slagit in tomteblosspaket och lagt det som lite bordsplacering. Jag gillar idén med en liten goodiebag eller present som bordsplacering. Så jag fyllde sex små cellofanpåsar med lite godis (endast lila och svart sådant för att passa ihop med resten) och band fast en lila klubba och en svart etikett med namnet med hjälp av lila paketsnöre. Väldigt enkelt men oxå väldigt fint. Milad hade även med varsin ros till oss tjejer och JM varsin liten raket till oss.


Vad jag bjöd på för mat kommer imorgon. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar