söndag 13 januari 2013

Kladdkaka

Hej!
Ledsen för den dåliga uppdateringen, men det har inte blivit mycket bakande på sistone. Hade en tenta i juridik i torsdags och sedan dess har jag jobbat. Så tentaplugg och jobb har tagit upp det mesta av min tid.
I onsdags, efter en hel dag av tentaplugg så var jag grymt sugen på efterrätt efter maten. Ville ha något snabbt och enkelt, men orkade inte ner till ICA. Så det blev en kladdkaka. Saker till det har man ju i regel hemma. Så en kladdkaka fick det bli. Nu blev inte denna särskilt kladdig alls, men väldigt god ändå, tillsammans med lite vaniljglass så fick jag min efterrätt ändå. Och nog tog familjen en bit eller två, tre för lillebror. Haha.



Kladdkaka, hittat på kladdkakerecept.blogspot.com
2 ägg
2,5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
0,5tsk salt

Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa en springform. Smält smöret i en kastrull. Vispa ihop ägg och socker poröst. Vänd försiktigt ner resten av ingredienserna. Häll ner i formen. Grädda 15 min. Jag gräddade endast 15 min och då var den inte kladdig längre, så jag hade nog tagit ut den tidigare egentligen.
Servera med grädde eller glass. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar