måndag 16 september 2013

Trött?

24h racet gick bra. Lyckades hålla mig vaken alla timmarna, trots Emil och Pau-Paus tappra försök att natta mig.

På morgonen efter diplomutdelningen så har jag min egna lilla tradition av att gå och panta alla burkar vi fått in under dygnet. I år blev det 4 stora säckar.
Tog mig ca 45 min att panta och fick massa sunkig öl på mig, men det var det värt.
491,50kr. Whoop whoop. Haha. Köpte lite mat och tog bussen hem. Och Gud vilken kamp det var att hålla mig vaken på bussen hem. Det där med att åka buss eller bil har alltid varit väldigt sövande för mig så att ha varit vaken i över 28 timmar och sen 30min buss hem. Slumrade och vaknade många gånger.
Slängde mig rakt i sängen när jag kom hem vid 12.00. Ställde klockan på 16.00 för att hinna upp och iväg på Au Pair intervju. Sov faktiskt igenom larmet och vaknade till 16.20 när larmet fortfarande lät. Upp och in i duschen. Tänkte att det kanske skulle pigga upp, inte direkt. Men ett stort glas O'Boy och några mackor gav mig lite energi i alla fall.
Intervjun gick bra. Tjejerna har alltid så olika frågor med sig och denna tjejen var helt seriös med en dator och skrev ber mina svar. Ville först ha datorn uppe under intervjun, men det sa jag nej till. Det är ju trots allt en arbetsintervju och då ska jag ha hennes fulla uppmärksamhet. Men vi satt nästan kvar till när Espresso House stängde vid 20.00.
Åkte raka vägen hem, lyckades hålla mig vaken på bussen. Gjorde mig mac'n'cheese och slog mig ner framför ett par avsnitt av Bones innan jag slängde mig i säng. Vaknat några gånger från och till, men inte helt förrän nu vid 12.00. 
Så ska snart röra mig från sängen. Fixa frukost och sen mot Tygelsjö.
Jobbar alla dagar utom torsdag denna veckan. Och torsdag sitter jag på föreningsmässan för festmesteriets räkning.
Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar