måndag 30 september 2013

Måndag

Det blir inte mycket bloggat när man har vänner på besök. I torsdags hämtade jag upp Adriana på Kastrup. Galet nog inte träffats på fyra år! Men som vanligt känns det aldrig riktigt som att det gått så lång tid.
Blev tåg/buss direkt hem till mig på Nydala. Fixade middag och sen spenderades kvällen framför tv'n med chips och choklad. Vi hann avverka Pitch Perfect, Insidious och rundade av med senaste 2 Broke Girls innan vi sa gonatt.

Fredag började vi med att ta oss ut till Tygelsjö. Resten av familjen körde till Åmål för att hälsa på syrran så vi gjorde Svea sällskap.
Tog bilen in till studentpuben för kvällens pub. Workshop för ny personal så vi i styrelsen fick jobba. Själv hamnade jag i entrén hela kvällen. Passade mig fint då jag kunde sitta och snacka med Adriana hela kvällen då. Födelsedagsgrisen Robert fixade vegetarisk wok till middag. Var hemma strax innan midnatt och en viss hund sprang rakt in och lade sig i sängen.

Lördag började hyfsat tidigt. Tog bilen för att kunna ta oss runt fortare. Första stopp blev Ikea. Åt frukostbuffén och jag handlade lite.
Sen ner till västra hamnen. Promenerade lite och åt italiensk glass i solskenet.
Blev en liten runda på Emporia oxå innan vi gav upp för dagen. Åkte hem och kollade Magic Mike framför tv'n. 
Svea tyckte helt klart om vår mexikanska gäst.
Köpte mat från pizzerian och begav oss sen in till Kronprinsen för Ladies Night hos Romberg. 
Kvällen till ära hade jag ny topp och nytt halsband.

Hos Romberh blev det drinkar, vin, shots och spel. Spelade "Hissa eller Dissa" och "Ryktet går". Båda spelen var riktigt roliga, speciellt Ryktet går. Vilket lite var som Pictionary blandat med viskeleken.
Fick inte fantastiska bilder, men vi hade väldigt roligt.
Sen vandrade vi ner till studentpuben och mötte upp ett gäng vänner där. Hade en riktigt trevlig kväll innan vi tog taxi hem till Tygelsjö. 
Blev inte jättemånga timmar sömn, men vi vaknade båda utan alarm. Så hoppade snabbt på bussen mot Hyllie och tog sen tåget över till Köpenhamn. Var nog framme 10.30 eller så. Vandrade runt på Strøget och käkade god lunch på en restaurang. Sen ville Adriana gärna se ett slott så efter en snabb googling insåg jag att där ju låg ett slott mitt i Köpenhamn. Så vi promenerade fint dit. Jättefin park runt om och hela stället var väldigt överväldigande. 
Men skattkammaren är ju alltid häftigast, utan tvekan.
Vid 14 satte vi oss på tåget hemåt igen. Adriana hoppade av på Kastrup medan jag själv åkte hela vägen till Malmö och rakt hem till Tygelsjö. Sen spenderades resten av dagen på soffan tillsammans med Svea. Strax efter 19 kom familjen hem och gjorde sällskap.
Har du haft en fin helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar