söndag 18 november 2012

Sockerhjärtan

Till Alla hjärtans dag så gjorde egna sockerhjärtan som jag använde som dekoration på cupcakesen.
Dessa var väldigt enkla att göra och roliga att ge bort.
Jag hällde helt enkelt upp ca 5 dl socker, var precis lagom för att fylla två isform.ar Tillsätt sedan väldigt lite vatten i taget, det ska inte vara så att sockret löses upp, det ska bara precis bindas ihop. Själv använde jag endast 1 msk vatten till 5dl socker. Tillsätt sedan den färg du vill ha, återigen, väldigt lite. Du kan alltid tillsätta mer socker om det blir för löst. Ska bli ungefär som blöt sand.

Tryck sedan  ner det i en isform av ditt eget val, jag valde ju en med hjärtan. Silikonform så är det lättast att få loss de sen. Packa sockret riktigt hårt så att det inte finns några luftbubblor eller liknande. Det får plats mycket mer socker än du tror i varje lite form.
Ställ sedan in det i frysen någon timme. Jag gjorde mina dagen innan så de stod över natten och de blev perfekta.
Som cupcakedekoration
Fint att göra och ge bort eller som dekoration på cupcakes. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar