lördag 17 november 2012

Julgranstårta

Förra året på min lillebrors julfest med klassen så hade de en tårttävling. Man kunde vinna godast och finast. Naturligtvis satsade jag och mamma på att vinna båda priserna. 
Snart är det jul igen
Vi fuskade faktiskt och köpte färdig mix för mjuk pepparkaka och gjorde minicupcakes av den. Jag gjorde sedan vanlig creme cheese frosting som jag fick ösa massor av grön hushållsfärg i för att uppnå denna gröna kulör.
Sedan placerade vi ut cupcakesen så att de bildade en gran innan vi bredde på frostingen. Försökte dra streck i frostingen för att understryka granen. Sedan sprang jag in på jobb och plockade på mig lite linser som vi sedan dekorerade med.
Vi vann inte båda priserna, men godast blev den i alla fall! Hade alla de "juliga smakerna" tror jag motivationen var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar