söndag 11 augusti 2013

Hemma bra, hemma bäst

Refererar ju fortfarande till hemma hos mina föräldrar som "hemma". Så åker från ett hemma till nästa nu.
Och dagens i-landsproblem är nog ändå att varken 8an eller 2an matchar bra med 150an när jag ska hem så här på kvällen. Och cykeln är ju paj. (Påminn mig om att fråga farfar om hjälp med den.)
Jag kan ju vänta 20 min på någon av bussarna hem. Eller så kan jag bara gå sträckan som tar 10-15 min. Då jag vill hem så fort som möjligt så väljer jag ju alltid alternativ två, även om man är helt slut i kroppen efter jobb. 
Detta jag roat mig med i två dagar på jobb. Ca 1300 dvd och blu-ray som ska checkas av på denna 27 sidor långa listan innan de skickas tillbaka till SF. Drygt, men är snart klar. Bara 3-400 kvar tror jag.
Hoppas ni har en fin kväll. Planerar att komma iväg så tidigt som möjligt imorgon för att städa gamla lgh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar