tisdag 17 april 2012

Helgen

Fredagen blev stressig. Skola till 12. Gick bort till Timaras del av skolan och fick låna locktången. Fick se lite av hennes skola. Sen var det hem till Malmö. Buss ut till NetonNet, till Triangeln och sist Willy's innan jag till slut fick komma hem.
Fredagkväll spenderades hemma. Gjordes cheesecake och massa plättar. Blev med andra ord en lugn kväll. Låg mest framför tv'n. Orkade inte göra ngn avancerad middag, så blev helt enkelt tomatsoppa och grilled cheese sandwiches, men det är ju gott det med. John-Michael hade aldrig ätit dessa två saker tillsammans, så han blev impad. Haha. Är ju asgott tillsammans. Att doppa mackan i soppan är ju bäst. =P Och lätt är det oxå. Bara en burk Cambell's tomatsoppa och så gör man mackorna i ett mackjärn. Vi hade cheddarost för att göra det lite roligare. =)

Cheesecaken!

Lördagen började med att jag gick upp 9.30 och satte igång med Alex's födelsedagsfrukost. John-Michael hjälpte mig att bära ner det sen oxå. Blev 7 små plättårtor och sen extra plättar, med diverse tillbehör. Sen gick jag upp och tog det först lugnt en liten stund innan jag hoppade in i duschen. Vid 13 var det dags att börja fixa håret. Zoph kom oxå upp och lånade en annan locktång av mig så vi fixade oss samtidigt. Tog en mindre evighet att fixa mitt hår. >_<

Plättårtor till födelsedagsgrisen!

Vid 17.00 kom John-Michael ner så vi emigrerade ner till Alex's lägenhet för att möta upp med de andra. Sen tog vi oss med buss bort till Elysée. Vi blev så många att vi fick sitta vid två bord, lite tråkigt, men vi hade trevligt ändå. Elysée är ju självklart = fondue! Vi åt och åt och åt lite till. Stämningen var på topp och det var nog ett mindre mirakel att vi inte ombads att vara tysta. Haha. Men big thumbs upp till kyparen oxå! Supertrevlig kille. =)
Tog oss tillbaka till Rönnen, somliga till cykel och några av oss till fots. Några var lata och tog taxi. Men det var faktiskt väldigt skönt att få röra på sig när man suttit och ätit så mycket och så länge. Alla gick och gjorde sig klara för kvällens 25 årsfest med 80-tals tema.
Festen var i Sajland's nav, men det var Kickan's fest. Vi tog oss ner och Kickan fick sin födelsedagspresent, fotoalbum och engångskameror. Var mycket folk på plats och det var riktigt trevligt. Cheesecaken ställdes fram med ett helt gäng gafflar i den så att folk skulle börja äta. Jag tror nog att den uppskattades, för den tog helt slut. Haha. =P
Min utstyrsel kvällen till ära

Födelsedagsbarn #1


Födelsedagsbarn #2

Uppäten. =P



Blev en riktigt rolig lördag! =)





Söndagen började som sig bör, väldigt segt. Vid 17.30 kom lite folk till mig och vi gjorde "mackpizzor" och kollade New Girl. Älskar den serien och introducerar så många jag kan för den. =P Tog oss sedan upp till femmans nav och kollade Ironman. Romberg fick longboarden hon ska låna av John-Michael och hör och häpna, JAG fick lära henne lite. Haha. Jag har ju åkt lite på John-Michaels bräda och han tjatar om att jag ska lära mig åka så att vi kan åka tillsammans. Vi får la se hur det går. =P Men, det blev i alla fall en mysig söndag som slutade i lagom tid. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar