torsdag 25 oktober 2012

Raspberry Cream Cheese Breakfast Buns

Kom äntligen på vad det var för muffins jag gjorde till det insparksmötet!

Har som sagt inga andra bilder på dessa muffins och cupcakes.
Men detta är alltså frukostmuffins med hallon och philadelphiaost. Och detta hittade jag i en annan av mina bakböcker. Kokböcker låter dumt eftersom det är mest bakelser i dem. =P
Men muffinsen blev riktigt goda och jag kommer definitivt göra dem igen, nu när jag kommit på vilka det var. =P

Raspberry Cream Cheese Breakfast Buns, 9-12 st
Receptet är hämtat från Magnolia Bakerys bakbok.

4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk bikarbonat
0,5 tsk vaniljsocker
225 g philadelphiaost
110g smör, rumstempererat
2,5 dl socker
2 stora ägg, rumstempererade
4 msk mjölk
1 dl hallonsylt till fyllning, rumstempererad

Sätt på ugnen. Stod inget angivet i grader i receptet, kasst! men jag chansade på 180grader eftersom de flesta muffinsrecepten var på de.
Sikta de torra ingredienserna i en bunke och ställ den åt sidan. 
Vispa philadelphiaost, smör och socker mjukt och smidigt, tar ca 3 minuter med elvisp.
Tillsätt äggen och vispa ordentligt.
Blanda de torra ingredienserna och mjölken i ostsmeten om vartannat. Blanda försiktigt, får inte vispas för länge!
Fyll formarna till 2/3. Droppa en tesked sylt i varje muffins och dra runt sylten i smeten så att det bildas ett fint mönster. I efterhand hade jag nog tagit mer än bara en tesked.
Grädda i ca 25-30 minuter. Låt svalna i ungeför 30 min och strö eventuellt över florsocker innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar