tisdag 16 oktober 2012

Cookie monster

Dagen efter Adrians födelsedagsfest så var det dags för nästa. Denna gången i Kävlinge och till dagens födelsedagsbarn, André, gjorde jag Cookie Monster cupcakes. Blev minicupcakes för att kunna få med mig så många som möjligt.
Blev Leila Lindholms classic cupcake med smörkräm på. Smörkrämen färgade jag blå. Sen rullade jag dem i blått sanding sugar för att få det att se mer ut som päls. Mentos som ögon, gjorde pupillerna med lite smält choklad. Köpte Marylandcookies som jag delade i fjärdedelar och tryckte ner för att markera "munnen".
Cookie! Var sjukt stressad (och bakis) så det blev inte allt för snyggt.
Smörkräm, recept från Hummingbird bakery's bakbok250g florsocker
80g smör
0,25 dl mjölk
lite vaniljsocker
Vispa ihop florsocker och smör till en slät smet. Tillsätt lite vaniljsocker. Tillsätt sist mjölken och vispa till en bra konsistens. Ju längre du vispar desto lättare och fluffigare blir den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar