måndag 7 april 2014

Veckans Utmaning - wall sits

Har ju varit med i veckan utmaning hos Ida Warg desas två senaste veckorna. Först var det 500 squats på en vecka och senast 30 armhävningar från tårna om dagen i en vecka. Pga om omständigheterna (bakfylla och jobb) så blev det inga 30 armhävningar igår, men 6/7 dagar blev det i alla fall.
Denna veckan är utmaningen att få ihop totalt 20 min jägarvila eller wall sits som jag lärt mig att den heter. Jag vet att jag brukar kunna klara 1 min innan det blir riktigt tungt. Så siktar på 20*1 min. 3 gånger om dagen blir alltså 21 min egentligen på denna veckan. Men varför inte sikta på det? Hann inte se veckans utmaning innan träningen imorse så kör mina första 3*1 min ikväll efter jobbet.

Hänger du med i utmaningen denna veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar