torsdag 3 april 2014

Matmåsten i USA

71 dagar.
Idag är det 71 dagar tills jag åker till Minnesota igen. 71 dagar tills jag får krama sönder ungarna som nu blivit 8, 9 & 10 år! Fattar ni? De var ju bara 3, 4 & 5 när jag kom till de första gången i mars 2009. Helt galet vad tiden går!
Listan med måsten blir längre och längre. Förutom att spendera massa tid med familjen så är det ju några saker jag gärna vill hinna med. Och i vanligt ordning är det mycket som har med mat att göra.
- D'Amico & Sons Italiensk restaurang där vi åt ganska ofta med familjen. Och åt vi inte där så beställde vi hem därifrån. En Chicken Club Sandwich eller en Spagetti Napolitana hade inte varit fel.
- Värdpappans chili eller värdmammans stroganoff. I princip allt som barnens faster lagar! Mums!
- Johnny Rockets burgare på MoA. Hamburgare slår ju aldrig fel.
- I princip vad som helst på Kokomo's.
- Bruegger's fantastiska Strawberry Cream Cheese måste inhandlas direkt när jag kommer dit. Den på varma bagels eller rostade mackor är himmeln för mig. Honey Walnut Cream Cheesen är inte så pjåkig den heller!
- Och lunch måste intas på Panera Bread minst en gång i alla fall. Mac'n'Cheese är ren comfort food, men deras soppor är oxå helt fantastiska!
- Glass från Coldstone. Oreo Overload, Cookie Mintster eller Mint Mint Chocolate Chip är mina solklara favoriter!
- Eller en Blizzard från Dairy Queen nere vid Lake Josephine med familjen efter en promenad ner dit.
- En Carbonara på The Cheesecake Factory följt av antingen en cheesecake (duh...) eller Linda's Fudge Cake. Gudomlig chokladkaka! Kolla bara in menyn på cheesecakesen här. Ni kommer dö och förstå varför vi gick hit så fort en Au Pair fyllde år.

Bild lånad från The Cheesecake Factory.

Åh vad jag ser framemot att snart resa dit igen!

2 kommentarer:

  1. Åh waow vad kul! Har du varit au pair till en familj där eller vilka är dessa ungar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, var Au Pair hos dem 2009-2010. Hade hand om dessa tre yngsta, sen hade de 4 äldre syskon oxå. =)

      Radera