måndag 29 juli 2013

Flytt

IHej igen.
Längesedan sist, tyvärr.
Igår flyttade jag till nytt ställe. Från studentlägenhet på 25kvm till en etta på 39kvm. Så fortfarande litet för många, men känns stort för mig. Och bästa av allt? Ett riktigt kök! Inte en liten kokvrå utan arbetsyta längre utan ett riktigt kök, men en vanlig ugn/spis istället för en halv där mina muffinsplåtar inte får plats. Och diskmaskin! 
Uppackningen går på. Flyttade dit alla sakerna igår, men det var så himla varmt att vi åkte direkt och badade istället för att börja packa upp.
Käkade med mamma och lillebror innan jag åkte hem till nya lägenheten. Började naturligtvis med att bädda sängen, viktigaste först. =P
Sen packade jag upp allt i köket. Så enda som saknas där är att stolarna och bordet ska målas klart och stolarna kläs om. Ska bli så roligt att få baka i nya köket sen en dag! Måste ju ha massa dina redo för alla som vill se stället när jag är klar. =)
Så här blev det med uppackningen. Ska få hem mina Matteus tallrikar och Iitala glas från Tygelsjö oxå bara.
Nu ska jag strax gå in och jobba. Jobbar 14-22 i butiken idag, sen ska jag hem och fortsätta packa upp så mycket som jag orkar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar